Skönhetsfavoriter

Som jag tidigare nämnt är jag väldigt intresserad av skönhetsprodukter och provar därför en hel del. När man provar olika varumärken hittar man nya favoriter ganska ofta och därför kan mina favoriter se helt annorlunda ut om två månader. Tänkte visa mina favoriter just nu och berätta lite kort om dem, jag tänkte att jag skulle dela upp dem i två inlägg, ett med kropp/ansiktsprodukter och en med make-up.
 
Jag tänkte jag börjar med mina favoriter när det kommer till kropp/ansiktsprodukter.
 
 
  
 
Moroccanoil Light Oil Treatment- jag hakade på trenden med Moroccan i höstas och är helt fast, den har gjort under med mitt torra, tunna skandinaviska hår. Detta är en produkt som jag håller hårt i och inte kommer byta ut i första taget. Jag har tidigare provat håroljor från andra märken men ingen kan mäta sig med denna.
 
Moroccanoil Moisture Repair Shampoo & Conditioner - jag blev helt såld oljan och efter goda rekommendationer från en vän bestämde jag mig för att prova. Jag var inte helt övertygad från början eftersom jag inte tyckte att shampoot "skummade" tillräckligt, sa detta till min frisör och hon rekommenderade mig att tillsätta mer vatten vid användning. Sagt och gjort, nu är jag även såld på dessa produkter och släpper inte dessa om det inte skulle komma ut en ny "mirakelprodukt" på marknaden.
 
Shea Body Scrub, Body Shop- jag har väldigt torr hud, speciellt nu på vintern. Har man torr hud är det viktigt att avlägsna gamla hudrester och det gör man bäst med att skrubba/peela hela kroppen 1-2 gånger i veckan. Just denna är oljebaserad vilket är perfekt när man är torr, jag tycker att doften är unisex och passar därför både män och kvinnor. Vill man ha maximal effekt så rekommenderar jag att man använder "skrubbhanskar". Det är viktigt att man återfuktar med en bra kräm.
 
Vitamin C Energising Face Spritz, Body Shop- en favorit in handväskan eftersom att den är fuktighetsbevarande, känner man sig torr under dagen eller bara vill fixera make-upen är denna perfekt.
 
Skinfood, Weleda- ett måste i alla badrumskåp, räddaren i nöden för torr hud. Perfekt till torra armbågar, fötter, händerna eller på torra partier i ansiktet. Är dessutom ekologisk, vilket alltid är ett plus i kanten.
 
Deo Pure Roll-on, Biotherm- frisk, neutral doft och torkar snabbt. Plus i kanten för att den är fri från parabener.
 
Lait Corporel Bodylotion, Biotherm- denna tillför massor med fukt, trots detta är den ganska lätt i konsistensen och går in i huden fort. Den har en frisk doft av apelsin och grapefrukt och även denna produkt är fri parabener.
 
Aquasource Nuit, Biotherm- denna fantastiska nattkräm lanserades förra sommaren och sedan dess har jag använt den varje natt. Det är som en gelé och går in i huden direkt, under natten motverkar den hudens vattenförlust. Precis som de flesta av Biothermsprodukter har den en frisk doft och är parabenfri.


Kommentarer
Sofia

Tycker definitivt du ska recensera handduken också;-)) kram!!

2013-04-13 @ 10:29:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0