Dreams

 
Jag har glömt att berätta för er att jag haft min första dröm på engelska och det var väldigt häftigt att vakna upp dagen efter och inse att man haft en dröm på ett annat språk än sitt modersmål. 
 
Eftersom jag inte träffat en enda svensk under min resa så blir det ju att jag pratar engelska hela dagarna, förutom när jag pratar med mina kära där hemma. Så ofta tänker jag på engelska och ibland råkar jag tom. skriva på engelska för att det går av bara farten.
 
En av de  sakerna jag var mest orolig för innan jag kom hit var att jag inte skulle kunna säga det jag ville eller inte kunna skämta, men det har gått väldigt bra och alla förstår vad jag säger trots att min engelska inte alltid är perfekt.


Kommentarer
Sara

Härligt! Det måste vara riktigt kul & lärorikt att prata engelska varje dag. Skoj att det går bra :) Kram!

Svar: Ja det är det verkligen! :D hoppas allt är bra med dig. Kram
Josefine Roth

2013-05-01 @ 23:33:06
URL: http://sarasofienilsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0