Älskade, fina stad!

 
Som ni kanske märker har jag inte jättemycket tid över till att skriva här, men försöker få ner några rader så fort jag har tid.
 
Tänkte berätta lite om de senaste dagarna,
Lördag- vaknade jag med bultande huvudvärk efter fredagens utekväll och det var det värt ska jag säga. Vi hade fantastiskt kul och jag ser redan fram emot en repris. Jag och Christine tog det ganska lugnt eftersom vi båda var trötta, vi var och tittade på Freedom Tower eller ja, One World Trade Center som den nu heter och sedan åt vi lunch och shoppade.
 
Söndag- hela dagen bestod av shopping och vi hittade så mycket fint, tänker visa allt på bild senare men vill inte bomba min instagram med den typen av bilder. Totalt shoppade vi nog i ca. 10h, så det är ett heltidsjobb att shoppa här.
 
Måndag- igår var det första dagen i min ny klass, bytte eftersom jag ville ha samma schema som Christine så att vi kan göra saker tillsammans på dagarna också. Vi hade "leveltest" för att se hur vi ligger till, lite som Nationella proven som man hade på gymnasiet fast mycket svårare såklart.  Efter skolan gick vi till en salladbar för att för en gång skull äta hyfsat nyttigt. Jag lyckades äntligen hitta en butik som har ett bra utbud av frukt och det kändes som jag var i himmelriket. 
 
Vi gick förbi Grand Central igår och det var helt magiskt, jag blev helt stum för det var så fantastiskt fint, precis som i filmerna. 
 
När detta skrivs är klockan sju och jag ska vid åtta möta upp Christine för att gemensamt gå till skolan och när skolan är slut kvart i tolv ska vi åka till SOHO för lunch och shopping. Är verkligen glad över att jag funnit en vän som älskar shopping lika mycket som
 jag, samtidigt som hon är väldigt rolig och trevlig att umgås med.
 
Som jag sa till Christine igår, "ju mer jag ser och ju mer tid jag spenderar här, desto mer vill jag stanna". Och när jag tänker på att jag ska åka hem nästa lördag värker mitt hjärta, men jag vet att jag kommer återvända väldigt snart igen, till min fina, älskade stad! 
 
Love, Josefine
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0