Ensam Shoppinh

 
Startade dagen med en kaffe från Starbucks som ligger rakt över gatan. Efter jag fått min kaffe började jag gå mot Macy's eftersom det var där jag tänkte börja min shopping, dessvärre visade det sig att de inte öppnade förrän 11. Jag satte mig därför utanför på Herald Square för att dricka min kaffe i lugn och ro, när solen gick i moln blev det väldigt kallt och jag bestämde mig för att gå tillbaka till hotellet för att hämta upp mina handskar.
 
När klockan slog elva började äntligen min shoppingrunda, jag gick och tittade i butiker konstant fram till 19.30 med undantag från lunch.
 
Jag har ännu inte lyckats få kontakt med så många från min skola eftersom den inte börjar förrän imorgon, dock har jag funnit en vän på Louis Vuitton som jag eventuellt ska träffa i helgen. Gissa vad vi ska prata om då? 
 
Människorna här är så mycket mer trevliga än vad de är i Sverige, man får otroligt god service och de gör verkligen ALLT för sina kunder. Alla är så hjälpsamma, står man en stund och funderar på vilket håll som är vilket kommer det alltid fram någon och frågar vad det är man behöver hjälp med. 
 
Jag har bara pratat engelska  hela dagen och det börjar redan flyta på bättre, vilket är skönt för det är jobbigt att vara begränsad och inte kunna säga det man vill.
 
Jag älskar redan mitt liv här i New York och önskar av hela mitt hjärta att de tre veckorna kommer gå långsamt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0