SOHO

 
Idag var det den roligaste dagen i skolan hittills, vi hade många roliga diskussioner och man märkte väldigt tydligt hur de olika kulturerna spelar roll. I min nya klass är jag ensam från Europa, de andra är ifrån Asien och Sydamerika. Det är så spännande att få höra om deras liv och vad de gör i sina hemländer, för det är minst sagt stora skillnader mot mitt liv i Sverige. 
 
Efter skolan åkte Christine och jag till SOHO för shopping och ännu en gång pizza på Lombardis, Amerikas äldsta pizzeria. Idag var det make-up och Marc Jacobs som stod på schemat och vi lyckades även idag infria alla våra önskemål. Shoppingen är som ni kanske förstår något utöver det vanliga, den är helt fantastisk.  
 
Vi gick även förbi Perry St. för att få se Carrie Bradshaws trappa och det var fantastiskt att få se trappan som man sett i alla avsnitt av Sex and the City.
 
Efter många dagars shopping kände vi oss trötta och kände att en lugn kväll på hotellet vore på sin plats, för att sedan fortsätta med diverse aktiviteter imorgon.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0