First day in school

 
Igår var det första dagen i skolan, blev upphämtad i lobbyn av en lärare från skolan för att sedan gå gemensamt till skolan som ligger precis vid Times Square, så det tar inte mer än 5-6min att gå dit från hotellet.  Vi började med sk. "placement tests" så att de skulle se våra kunskaper och veta i vilken klass vi skulle gå i. Av alla nya var det jag som fick bäst resultat och kommer därför hamna i en klass med personer som har varit här i flera veckor/månader. Vi fick även våra schema och jag blev väldigt nöjd med mitt, mån,ons, fre 8.30- 11.45 och tis, ons 14.15-17.30
 
Efter att skolan slutat åkte jag med Anica och Katie till Little Italy för att äta pasta och som vanligt valde jag en Carbonara och den var så god. Vi gick även förbi Chinatown och det är inte riktigt min "cup of tea", väldigt smutsigt.  Efter ett par timmar tog vi en taxi tillbaka till hotellet.
 
Igår kväll var tanken att jag skulle gå ut och äta middag tillsammans med ett helt gäng tjejer men efter all onyttig mat sa min mage stopp och jag hade sådan kramp att jag knappt kunde röra mig, så jag fick tyvärr stanna på mitt rum. 
 
Min rumskompis Mitsuko kom senare och då låg vi och pratade i flera timmar, intressant hur kulturerna i olika länder kan skilja sig så mycket. 
 
 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0