Skönhetsfavoriter del 2

När detta publiceras befinner jag mig på mitt arbete, så bra att det finns en funktion där man kan tidsinställa inlägg.
 
 
Teint Resist Foundation, Yves Saint Laurent-  har genom åren provat hur många olika foundations som helst och hittills är denna den absolut bästa jag provat. Konsistensen är lätt och smälter lätt in i huden, den lämnar ett naturligt resultat. Den unika forumulan gör så att den håller hela dagen och återlämnar inga rester på kläder eller andra textiler som kan tänkas komma i kontakt med din make. Till vardags applicerar jag med en foundationborste och till fest när jag vill ha ett mer täckande resultat använder jag istället en svamp.
 
Foundation Brush 3, Lancôme- lika viktigt som man har bra produkter är det att man har bra redskap. Den här penseln är den i särklass bästa på marknaden, den har hår i syntet och rengörs enkelt någon gång i veckan med en mild ansiktstvål. Just när man ska välja borstar/penslar ska man tänka att man använder syntet till flytande make-up och naturhår, (t.ex. get) till fasta produkter så som ögonskuggor.
 
Coco Mademoiselle, Chanel-  för ca. 2 år sedan testade jag denna parfym för första gången och det har kommit att bli min nya signaturdoft. Det är en av Chanels storsäljare och jag förstår varför.  Jag har svårt att tänka mig att jag kommer byta ut den, inte under de närmsta åren i alla fall.
 
Microshadow, Muffin, Make Up Store- detta är den bästa allround ögonskugga som du kan tänkas äga, den är perfekt både till din dag- och kvällsmake. På dagtid använder jag den som en vanlig ögonskugga tillsammans med en ljusbrun skugga och på kvällarna använder jag den för att ljusa upp i ögonvrån eller för att "highlighta" delar som jag vill framhäva.
 
Volupté Sheer Candy, Yves Saint Laurent-(silverhylsa) jag är en läppglanstjej och detta är det i särklass det bästa jag provat. Det håller länge och ger lagom, fin glans till läpparna.  Eftersom det är återfuktande kan man därför använda det trots att läpparna är torra och ändå uppnå ett fantastiskt resultat. 
 
Rouge Voulpté, Yves Saint Laurent-(guldhylsa)  det är heltäckande och eftersom det har en krämig konsistens är det lätt att applicera. Det är dessutom lätt att applicera. Ett  väldigt bra läppstift helt enkelt!
 
Eye Pencil, Vanilla, Make Up Store- en perfekt räddare för trötta dagar, den öppnar upp ögat och gör att jag ser piggare ut. Tycker att alla borde ha en i sin ägo.


Kommentarer
Anna

Tack för tipsen! Jag vill veta mer om penseln.

Svar: Den är väldigt mjuk och den gör det lätt att applicera din foundation jämnt, det är många andra foundationpenslar som lämnar linjer/streck efter sig och det är inget jag upplever med denna. Finns att köpa på Kicks och kostar ca 350kr. Vill du veta något mer får du fråga och då berättar jag gärna! :)
Josefine Roth

2013-04-12 @ 21:50:43
Anna

Tack. Ska se om jag kan köpa en sådan!

2013-04-13 @ 07:48:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0