New York

Fick en kommentar där någon undrade vad jag skulle göra i New York och tänkte därför dela med mig av det till er.
 
Ni vet när man har sådär skyhöga förväntningar på något? Eller när man har en klar bild i huvudet hur allt ska vara? Oftast blir det aldrig som man föreställt eller tänkt sig, man blir istället missnöjd och besviken. Precis så var det för mig när jag besökte "shoppingens mecka" för första gången i september/oktober 2011, jag hade länge drömt om New York, byggt upp i mitt huvud hur staden i mina drömmar skulle vara. Till min glädje infriades alla mina förväntningar och allt det jag byggt upp, det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan den resan har New York haft en speciell plats i mitt hjärta och jag har vetat att jag kommer att återvända många gånger.
 
Jag har många gånger längtat och drömt mig tillbaka och sent i höstas blev min abstinens alldeles för stor, jag slog därför slag i saken och bokade därför en tre veckors lång semester till min favoritstad. De som känner mig vet att jag är en väldigt rastlös person och vill ha flera bollar i luften, därför tänkte jag att det vore perfekt att slå två flugor i en smäll och även förbättra min engelska under min vistelse "over there". Jag bokade alltså även en kurs i engelska som jag kommer att gå ca.4 timmar varje dag, måndag- fredag.
 
Denna gång kommer jag inte ha någon respartner, utan jag kommer att åka själv. Givetvis är jag fylld med förväntningar och även med lite nervositet, annat vore konstigt. Jag är helt säker på att jag kommer klara mig utmärkt, skulle jag inte göra det är det ju inte värre än att jag får boka ny flygbiljett hem.
 
 
 


Kommentarer
Sofia

Du kommer få det underbart, mycket shopping och härliga upplevelser, erfarenheter!!

Svar: Får hoppas det! :)
Josefine Roth

2013-04-13 @ 10:32:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Roth

Skönhet, mode, inredning

RSS 2.0